top of page

Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

FANTOM RKO

1. Informacje ogólne

1.1.  Polityka Prywatności Serwisu www.fantomrko.pl ma charakter informacyjny. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazywanych przez użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług MEDline sp. z o.o. poprzez Serwis www.fantomrko.pl, a w szczególności: cele i zakres przetwarzania danych osobowych, prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje dotyczące stosowanie plików Cookies oraz narzędzi analitycznych.

1.2. Administratorem danych osobowych zawartych w Serwisie jest MEDline sp. z o.o. z siedzibą w Zielonej Górze wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Zielonej Górze, VIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000184463, o kapitale zakładowym 226 000,00 zł, NIP 9290116370, REGON 9700127913. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów lub Usługobiorców Sklepu Internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu  takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – zwane dalej ,,RODO” lub ,,Rozporządzenie RODO”.

1.3. Korzystanie z Serwisu/Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Dobrowolne jest również podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu www.fantomrko.pl  Klienta lub Usługobiorcę, z zastrzeżeniem wyjątków:

  • niepodanie danych osobowych w przypadkach i w zakresie wskazanym na stronie Serwisu, w Regulaminie i Polityce Prywatności niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży lub Umowy o Świadczenie Usług Elektronicznych z Administratorem, skutkuje brakiem możliwości zawarcia tychże umów. Podanie danych osobowych w takim wypadku jest wymogiem umownym i jeżeli osoba, której dane dotyczą chce zawrzeć umowę z Administratorem, to zobowiązana jest do podania wymaganych do tego celu danych.

  • obowiązki ustawowe Administratora dotyczące powszechnie obowiązujących przepisów prawa – podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych i brak podania danych osobowych uniemożliwi Administratorowi dopełnienie tychże obowiązków (np. przetwarzanie danych osobowych wynikające z obowiązujących przepisów prawa podatkowego).

1.4. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony przetwarzanych przez niego danych i zapewnia że jest odpowiedzialny za: zbieranie i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z prawem, zbieranie i przetwarzanie danych osobowych wyłącznie dla oznaczonych, prawnie dozwolonych celów i niepoddawanie danych dalszemu przetwarzaniu sprzecznemu z tymi celami.

Ponadto Administrator dba, aby zbierane dane były merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci uniemożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celów przetwarzania. Przechowywane dane osobowe są również przetwarzane w sposób zapewniający ich odpowiednie bezpieczeństwo, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem, przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem za pomocą odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych.

Administrator/Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób:

  1. poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje

  2. poprzez gromadzenie plików „cookies” [patrz Polityka cookies”]

Serwis zbiera informacje dobrowolnie podane przez użytkownika. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi kontaktu informacyjnego. Dane osobowe pozostawione w Serwisie nie zostaną sprzedane
i udostępnione osobom trzecim, zgodnie z przepisami Ustawy o ochronie danych osobowych.

1.5. Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie danych osobowych odbywało się zgodnie z obowiązującym prawem.

 

2. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych zawartych w Serwisie www.fantomrko.pl jest MEDline sp. z o.o. z siedzibą w Zielonej Górze wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Zielonej Górze, VIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000184463, o kapitale zakładowym 226 000,00 zł, NIP 9290116370, REGON 9700127913. Adres siedziby i adres do korespondencji: ul. Fabryczna 17, 65-410 Zielona Góra. Adresy poczty elektronicznej medline@medline.pl, bok@medlinecombat.pl,  numer telefonu: 515 088 687.

3. Cel i zakres przetwarzania danych osobowych 

3.1. Odwiedzanie lub korzystanie ze stron Serwisu www.fantomrko.pl może być związane
z potrzebą udostępnienia danych osobowych. Klient ma całkowite prawo dobrowolnie udostępnić swoje dane osobowe, o jakie zwraca się Administrator. Klient/Usługobiorca decyduje, jakie dane osobowe udostępni oraz  z jakich danych osobowych będzie mógł korzystać Administrator. Administrator dokłada należytej staranności, aby podane przez Klienta/Usługobiorcę dane osobowe przechowywać w ścisłej poufności oraz wykorzystywać je jedynie do celów, o których Klient został poinformowany w niniejszej Polityce Prywatności.

3.2. Maksymalny zakres przetwarzanych danych będzie mógł zawierać: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, adres dostawy lub adres zamieszkania, jeżeli jest inny niż adres dostawy. Dla Klientów niebędących Konsumentami zasięg przetwarzanych danych może być rozszerzony o nazwę firmy, adres siedziby i numer NIP.

3.3. Przetwarzanie danych osobowych w celu marketingu bezpośredniego: zakresem przetwarzania danych będzie adres poczty elektronicznej.

3.4. Przetwarzanie danych osobowych w celu działań marketingowych: zakresem przetwarzania danych będą imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu.

3.5. Przetwarzanie danych osobowych w celu dopełnienia obowiązków prawa podatkowego ciążącego na Administratorze: zakresem przetwarzania danych będą imię i nazwisko, adres dostawy lub adres zamieszkania, a w przypadku Klientów niebędących Konsumentami dodatkowo: nazwa firmy, adres siedziby, numer NIP.

 3.6. Przetwarzanie danych osobowych w celu zabezpieczenia prawnie uzasadnionego interesu Administratora (ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora) – zakres przetwarzania danych: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, adres dostawy lub zamieszkania, a dla Klienta niebędącego Konsumentem dodatkowo nazwa firmy, adres siedziby oraz numer NIP.

3.7. Przetwarzanie danych w celu bezpośredniego kontaktu z Klientem/Usługobiorcą (za pomocą poczty elektronicznej, formularza kontaktowego, telefonicznie) – zakres przetwarzania danych obejmuje: adres poczty elektronicznej, imię i nazwisko, numer telefonu kontaktowego. Przetwarzanie danych jest niezbędne do rzetelnej obsługi Klienta zwracającego się z zapytaniem.

3.8. Ponadto od Klientów odwiedzających Serwis www.fantomrko.pl mogą być pobierane dane dotyczące adresu IP, nazwy domeny, rodzaju przeglądarki, czasu dostępu, typu systemu operacyjnego oraz innych czynności podejmowanych przez Klienta na stronach Serwisu celem poprawy i ułatwienia korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną.

4. Podstawa przetwarzania danych osobowych

4.1. Zgodnie z Polityką Prywatności i RODO, aby Administrator mógł przetwarzać dane osobowe Klienta/Usługobiorcy, musi być każdorazowo do tego uprawniony na jednej z następujących podstaw:

- zgody Klienta/Usługobiorcy oraz w zakresie wynikającym z tej zgody;

- zawartej pomiędzy Klientem/Usługobiorcą, a Sprzedawcą umowy w zakresie niezbędnym do jej realizacji;

- obowiązku prawnego, czyli obowiązku wynikającego z wiążących Administratora przepisów prawa;

5. Udostępnianie danych osobowych Klienta/Usługobiorcy innym podmiotom

5.1. Dla prawidłowego realizowania zawieranych Umów Sprzedaży oraz funkcjonowania Serwisu www.fantomrko.pl, Administrator może korzystać z usług podmiotów zewnętrznych (np. zewnętrznej księgowości, dostawcy oprogramowania i usług informatycznych, firmy kurierskiej). Administrator przekazuje dane innym podmiotom wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i jedynie w zakresie niezbędnym do realizacji tego celu.

5.2. Dane osobowe Klienta/Usługobiorcy Serwisu mogą być przekazywane następującym podmiotom lub grupom podmiotów:

  • firmom kurierskim, spedytorom – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe wybranej firmie kurierskiej, spedytorowi lub pośrednikowi realizującemu dostawę przesyłki na zlecenie Administratora, jedynie w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy zamówionych produktów;

  • podmiotom obsługującym płatności elektroniczne – w przypadku dokonania płatności za pomocą płatności elektronicznej, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu operatorowi obsługującemu płatności elektroniczne na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta;

  • dostawcom usług prawnych, księgowych lub doradczych zapewniających Administratorowi obsługę prawną, księgową i doradczą. Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranym usługodawcom, działającym na zlecenie Administratora jedynie w przypadku i w zakresie realizacji danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką Prywatności;

  • dostawcom usług informatycznych, technicznych oraz organizacyjnych umożliwiających prowadzenie działalności gospodarczej przez Administratora, w tym prowadzenie Serwisu oraz świadczenie Usług Elektronicznych. Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranym usługodawcom, działającym na zlecenie Administratora jedynie w przypadku i w zakresie realizacji danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką Prywatności;

  • dostawcom usług analitycznych i badania opinii  w Internecie, agencjom reklamowym i podmiotom wykonującym kampanie mailingowe, działającym na zlecenie Administratora. Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranym usługodawcom, działającym na zlecenie Administratora jedynie w przypadku i w zakresie realizacji danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką Prywatności;

  • organom publicznym w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami;

Ponadto dane osobowe Klienta mogą być ujawnione  uprawnionym pracownikom lub współpracownikom Administratora, jedynie w zakresie niezbędnym do wykonania przez nich swoich obowiązków.

6. Okres przez który Administrator przechowuje dane osobowe Klienta/Usługobiorcy

6.1. Okres przechowywania poszczególnych danych osobowych Klienta/Usługobiorcy powiązany jest z celami oraz podstawami ich przetwarzania. Administrator przechowuje i przetwarza dane osobowe wyłącznie przez czas, który jest niezbędny do osiągnięcia celu, do jakiego zostały uzyskane.

6.2. Jeżeli podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda Klienta/Usługobiorcy, Administrator przetwarza dane osobowe do momentu: wycofania zgody lub dezaktualizacji zgody (np. jeśli zgoda dotyczyła usługi, którą Administrator zaprzestał wykonywać).

6.3. Jeżeli podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta/Usługobiorcy jest konieczność realizacji Umowy Sprzedaży, podane dane osobowe będą przetwarzane do momentu wykonania umowy i upłynięcia czasu z przysługującymi Klientowi/Usługobiorcy warunkami gwarancji oraz rękojmią.

6.4. Po upływie wskazanych okresów, dane osobowe Klienta/Usługobiorcy zostaną usunięte lub zanonimizowane.

7. Dobrowolność podania danych osobowych przez Klienta/Usługobiorcę

7.1. W każdym przypadku podanie danych osobowych przez Klienta/Usługobiorcę jest dobrowolne. 

7.2. Niepodanie danych niezbędnych do zawarcia oraz realizacji Umowy Sprzedaży lub Umowy o Świadczenie Usług Elektronicznych spowoduje, że Administrator nie będzie mógł tej umowy zawrzeć, a tym samym zrealizować.

7.3. W każdym przypadku zgoda Klienta/Usługobiorcy na przetwarzanie jego danych osobowych jest dobrowolna. Jeżeli Klient/Usługobiorca nie wyrazi zgody, o którą zwraca się Administrator, wówczas nie zostaną podjęte działania, których dana zgoda dotyczy.

8. Prawa Klienta/Usługobiorcy

8.1. Uprawnienia Klienta/Usługobiorcy dotyczące przetwarzania przez Administratora  danych osobowych obejmują:

  • prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo  ich poprawiania oraz usunięcia;

  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego

  • prawo do przenoszenia danych osobowych przetwarzanych w związku z wykonywaniem umowy lub na podstawie zgody oraz prawo do ograniczenia przetwarzanych danych;

  • prawo do wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją, jeśli dane osobowe Administrator przetwarza na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą lub podstaw do ustalania, dochodzenia lub obrony roszczeń;

  • prawo do cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli podstawą do przetwarzania danych osobowych jest jego zgoda;

  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, który zajmuje się ochroną danych osobowych, w sposób i w trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz przepisach prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych, jeżeli uważa że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy prawa.

8.2. Wycofanie zgody w odniesieniu do Warunków Regulaminu oraz Polityki Prywatności będzie skutkowało usunięciem podanych danych osobowych.

8.4. W celu realizacji uprawnień wymienionych w niniejszym rozdziale Polityki Prywatności można kontaktować się z Administratorem przesyłając stosowne oświadczenie pocztą elektroniczną na adres bok@medlinecombat.pl  lub listownie na adres do korespondencji: MEDline Sp. z o.o., ul. Fabryczna 17, 65-410 Zielona Góra.

8.5. Po otrzymaniu od Klienta/Usługobiorcy oświadczenia o wycofaniu zgody lub żądania zaprzestania przetwarzania, Administrator prześle drogą mailową, bez zbędnej zwłoki potwierdzenie otrzymania oświadczenia.

9. Profilowanie w Serwisie 

9.1. Przepisy prawa nakładają na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, a także o przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania w przypadku osoby, której dotyczą.

9.2. Profilowanie w Serwisie polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danego Klienta na stronie sklepu internetowego, np. poprzez weryfikację dotychczasowej historii dokonanych zakupów, przeglądanie strony konkretnego produktu, czy też dodanie konkretnego Produktu do koszyka. Profilowanie jest przetwarzaniem danych osobowych pozwalającym analizować czy prognozować osobiste preferencje, zainteresowania, zachowania czy lokalizacje Klienta. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora zgody danej osoby na przetwarzanie jej danych osobowych.

9.3. Efektem korzystania z profilowania w Serwisie może być np.: przesłanie danej osobie kodu rabatowego lub przyznanie rabatu; zasugerowanie produktu, który może odpowiadać jej preferencjom lub zainteresowaniom, niemniej to Klient swobodnie decyduje, czy pomimo profilowania, będzie chciał skorzystać z proponowanych benefitów i dokonać zakupu w Serwisie www.fantomrko.pl.

9.4. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:

  • poprzez dobrowolne wprowadzanie informacji w formularzach,

  • poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. “ciasteczka”),

  • poprzez gromadzenie logów serwera www.

Informacje w formularzach

  • Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.

  • Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).

  • Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej, niż za zgodą użytkownika.

  • Dane podane w formularzu mogą stanowić zbiór potencjalnych klientów, zarejestrowany przez Operatora Serwisu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

  • Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego.

  • Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi.

Pliki cookies

  • Serwis korzysta z plików cookies.

  • Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

  • Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    - tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

- utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

-określania profilu Użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.

Logi serwera
Informacje o niektórych zachowaniach Użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania Serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać: czas nadejścia zapytania, czas wysłania odpowiedzi, nazwa stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP, informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP, adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik, informacje o przeglądarce użytkownika, informacje o adresie IP.

Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.

11. Postanowienia końcowe

Serwis może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator wskazuje, by po przejściu na inne strony internetowe zapoznać się z Polityką Prywatności tam ustaloną. Niniejsza Polityka Prywatności dotyczy wyłącznie Serwisu www.fantomrko.pl prowadzonego przez Administratora.

12. Zmiana Polityki Prywatności

12.1. W przyszłości zmianie będą mogły ulegać standardy, technologie, wymagania związane z prowadzeniem Serwisu oraz przepisy prawa, do których Administrator będzie zmuszony się dostosować. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany w polityce ochrony prywatności serwisu, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój naszego serwisu internetowego. O wszelkich zmianach będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały.

13. W razie wątpliwości co któregokolwiek z zapisów niniejszej polityki prywatności jesteśmy do dyspozycji – dane kontaktowe:

  • e-mail: bok@medline.pl

  • telefon: 515 088 687

  • adres do korespondencji: ul. Fabryczna 17, 65-410 Zielona Góra

bottom of page